ورق مولتی استایل چیست؟ + کاربرد

ورق مولتی استایل چیست؟ + کاربرد

ورق مولتی استایل یکی از انواع ورق های پلاستیکی است، که با لایه ای طرح دار پوشیده شده و شبیه فلز است. یکی از کاربردهای این ورق، پوشش سطحی است، بنابراین به دلیل مقاومت بالا از آن استفاده می شود و همچنین خشک قابل انعطاف می باشد. در این مقاله از تهران پلی به طور کامل در مورد ورق های مولتی استایل صحبت خواهیم کرد.

مزایای ورق مولتی استایل

  • وزن سبک، انعطاف پذیری بالا، حمل و نقل آسان، تنوع در طرح و رنگ، سهولت برش و نصب آسان از جمله مزایای این ورق ها است که ابزاری ایده آل برای طراحانی است که از آن در دکوراسیون استفاده می کنند.
  • ورق های چند استایل قابل حکاکی و برش هستند و همین امر باعث شده تا شرکت های زیادی از آن برای ساخت انواع تندیس و پلاک تبلیغاتی استفاده کنند.
  • علاوه بر سطح چسبنده قوی، برای طراحان داخلی بسیار راحت و مناسب است. یا با چسب های مخصوص روی سطوح می چسبند.
  • انعطاف پذیری بالا یکی از ویژگی های مفید ورق های چند استایل می باشد.
  • حمل و جابجایی این ورق آسان است. این ورق ها در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است و می توان از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

توجه داشته باشید که این نوع ورق ها نباید در محیط هایی که با آب در تماس هستند یا در سطوحی که در معرض نور مستقیم خورشید و دمای بالای 60 درجه سانتیگراد هستند استفاده شوند.

مطالعه بیشتر: پلی کربنات چیست ؟

مزایای ورق مولتی استایل

کاربردهای ورق مولتی استایل

این فویل ها می توانند به صورت طلایی آینه ای یا راه راه باشند. این محصول ظاهری براق و صاف دارد. انعطاف پذیری زیاد این ورق ها باعث می شود تا به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند. از این ورق ها می توان در کارهای کوچک و بزرگ استفاده کرد. با این ورق ها می توانید سطوح منحنی را در آینه ها نیز بسازید. کاربردهای متنوع ورق های چند استایل در دکوراسیون، استفاده از آنها را یک ضرورت کرده است:

1- اجرای انواع پلاک و لیبل

2- به عنوان پوشش تزئینی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

3- ساخت انواع باکس گل تزئینی و جعبه کادویی

مطالعه بیشتر: ورق پلی کربنات مات

ابعاد ورق مولتی استایل چقدر است؟

این ورق ها معمولا در ابعاد 120*60 سانتی متر موجود است. این محصول در رنگ های طلایی، نقره ای، راه راه، آینه ای و غیره موجود می باشند. ورق های مولتی استایل می توانند ساده یا چسبنده باشند که بسته به کاربرد باید نوع مورد نظر را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: قیمت ورق پلی کربنات

انواع ورق مولتی استایل چه کاربردهایی دارند؟

از انواع این محصول می توان به مس روشن و براق، مسی راه راه یا خش دار، تک مسی یا ساده، طلایی خشدار، طلایی براق، طلایی ساده، نقره خشدار، نقره ای و طلایی و نقره ای ساده اشاره کرد.

برای ساخت پلاک می توان از ورق نقره و طلا استفاده کرد. از این ورق ها برای ساخت تابلوهای جدول نیز استفاده می شود. مولتی استایل یکی از اصلی ترین متریال هایی است که برای طراحی انواع تابلوها استفاده می شود. از این ورق ها در ساخت انواع جعبه های تزئینی و کاربردی نیز استفاده می شود.

هنگامی که حکاکی روی سطحی انجام می شود، سطح مورد نظر بسته به ماده پوشش تغییر رنگ می دهد. معمولا بعد از حکاکی رنگ زمینه سیاه می شود که دلیل آن سیاه بودن هسته تیغه است.

ورق مولتی استایل خش دار

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین انواع ورق، مولتی استایل خط دار یا خش دار است. خراش هایی روی سطح این ورق ها دیده می شود. این خراش ها در طرح های شیک و مدرن ایجاد می شوند. ورثه های راه راه برای فضاهای مدرن و دکوراسیون های متنوع استفاده می شود. این تیغه ها در انواع مختلفی از جمله طلایی راه راه و نقره ای راه راه تولید می شوند.

از ورق های راه راه برای ساخت انواع کادو، لوح و غیره استفاده می شود، این ورق ها ممکن است مانند مدل های براق بازتابنده نباشند، بنابراین در فضاهایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند استفاده نمی شود.

ورق مولتی استایل براق

یکی از انواع ورق های مولتی استایل محبوب، مولتی استایل براق است. این برگ ها نور را به خوبی منعکس می کنند. این ورق ها برای بشقاب های کادویی یا سطوح خارجی استفاده می شود. همچنین از برگ های براق به سبک های مختلف در دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک استفاده می شود. این برگ ها زیبا، براق و جذاب هستند.

ورق مولتی استایل طلایی

طلایی، رنگی است که همیشه در دکوراسیون استفاده می شود. از ورق های طلایی برای ساخت انواع بشقاب ها، فضاهای داخلی و خارجی و غیره استفاده می شود.

مطالعه بیشتر: ورق پلی کربنات شفاف

انواع ورق مولتی استایل چه کاربردهایی دارند؟

انواع ورق مولتی استایل چه کاربردهایی دارند؟

خرید و قیمت ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل با طرح ساده

رنگ نقره ای و طلایی

95/000 تومان

ورق های مولتی استایل با طرح خش دار

رنگ نقره ای و طلایی

90/000 تومان

ورق مولتی استایل با طرح ساده

رنگ مسی

115/000 تومان

ورق های مولتی استایل با طرح خش دار

رنگ مسی

110/000 تومان

مطالعه بیشتر : باران گیر چیست؟

سوالات متداول

  • ورق مولتی استایل چقدر قابلیت انعطاف دارد؟

ورق مولتی استایل انعطاف پذیر است و می توان آن را خم کرد، اما اگر بیش از حد خم شود، می شکند.

  • بیشترین کاربرد ورق مولتی استایل در کجاست؟

این ورق ها معمولا در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند اما به طور کلی می توان گفت که می توان از آن ها در طراحی تابلوهای تبلیغاتی و انواع پلاک ها استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *