ورق پلی کربنات RFX

  • ضخامت: 6-10 میلی متر
  • ابعاد: 6*210 سانتی متر
  • وزن: 20* 16.40
  • قیمت هر کیلو: 1.660.000 تومان

توضیحات

امروزه بسیاری از مردم به گل و گياهان تزئينی علاقه مند شده‌اند. همچنین یکی از سودآورترین بخش‌های کشاورزی به پرورش گیاهان، سبزيجات و صيفي‌جات خارج از فصل در گلخانه‌ها و تولید تجاري گياهان در تمام طول سال، اختصاص یافته است. یکی از انواع پوشش‌های مورد استفاده در ساخت گلخانه، پلی کربنات است که در این نوشته از تهران پلی قصد داریم به صورت اختصاصی به بررسی ورق پلی کربنات RFX بپردازیم.

در ابتدا لازم به ذکر است که پلی کربنات چیست باید گفت به صورت ورق‌های چند جداره، با ساختاری هندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به انعطاف پذیری، شعاع خم بالا، مقاوم در برابر تگرگ و سایر ضربات فیزیکی، با قابلیت عبور نور و با شفافیت بالا اشاره کرد. به سبب این ویژگی‌ها، پلی کربنات نسبت به دیگر مواد پلاستیکی اشتغال پذیری بسیار کمتری داشته و باعث اتلاف هزینه کمتری می‌شود.

ورق پلی کربنات RFX چیست؟

پلی کربنات آر اف ایکس فرآیند بسیار پیچیده‌ای در تولید داشته که مهم‌ترین مزیت آن این است که بیشترین درصد میزان جلوگیری از بازتابش نور خورشید را دارا می‌باشد. ورق پلی کربنات RFX دارای ضخامت 6 و 8 میلی متری است و عموما در رنگ‌بندی شیشه‌ای شفاف در بازار موجود است.

ورق پلی کربنات RFX چیست؟

ورق پلی کربنات RFX چیست؟

در نخستین عرضه ورق پلی کربنات آر اف ایکس، این ورق به سرعت در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. لازم به ذکر است مهم‌ترین صنعتی که استفاده از این ورق در آن بسیار رایج شد، صنعت ساختمان به ویژه در گلخانه‌ها بود. علت آن هم این است که می‌توان از ورق پلی کربنات RFX به راحتی در هر سازه و همراه با هر نوع مصالح ساختمانی استفاده کرد.

مهم‌ترین دلیل ساخت ورق پلی کربنات RFX، نیاز گلخانه‌‎ها به وجود ورقه‌های دوجداره با شرایط خاص برای گیاهان حساس‌تر برای تنظیم دما در فصول سرد و گرم سال بود. این ورق‌ها تنوع رنگی بالایی ندارند و عموما به رنگ شفاف هستند؛ دلیل آن هم این است که دمای محیط بهتر شفاف شود. ورق پلی کربنات rfx در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که امکان عبور نور را از 35 تا 82 درصد در شرایط مختلف آب و هوایی در تابستان و زمستان فراهم می‌کند. 

از لحاظ ظاهری نیز، ورق پلی کربنات آر اف ایکس شباهت زیادی به ورق‌های پلی کربنات دوجداره دارند با این تفاوت که دارای شیارهایی بر روی ورقه هستند. این ورق‌ها در ابعاد 6 در 2.1 متر تولید می‌شوند.

جهت مطالعه بیشتر: قیمت ورق پلی کربنات

خصوصیات ورق پلی کربنات آر اف ایکس

وزن

1500-1200 گرم بر متر مربع

ضخامت

16-6 میلی متر

میزان نوری عبوری 

با توجه به ضخامت بین 35 تا 82 درصد

u-value

2.5-3.3 W/m^2.0c

چگالی

1.2 g/m^3

دمای خمش

135< درجه سلسیوس

استحکام خمشی

2400 – 2350 Mpa

مقاومت کششی

60< Mpa

ضریب شکست

1.585 Nd20

رسانایی گرمایی

0.2 W/M

ویژگی های ورق پلی کربنات RFX

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم در زمان عرضه این ورق پلی کربنات RFX، بسیاری از گلخانه‌ها دیگر از این ورق‌ها استفاده کردند؛ دلیل آن هم ویژگی‌های مناسب و منحصربفرد این ورق با کیفیت است. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها پرداختیم پس با ما همراه باشید.

  • روی این ورق‌ کار شده یک لایه ضد uv وجود دارد که به سبب آن از عبور و نفوذ اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری می‌کند.
  • ورق پلی کربنات RFX بسیار مقاوم و با استحکام هستند. این ورق‌ها در برابر عوامل طبیعی مثل تگرگ، باد، طوفان و رگبار مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.
  • به دلیل اینکه می‌توان این ورق‌ها را از عرض خم کرد، می‌توان از آن‌ها در سقف‌های کاذب، سقف پارکینگ و دیوار سوله‌ها استفاده کرد.
  • ورق های پلی کربنات به دلیل اینکه سبک هستند، ضمن اینکه وزن زیادی به سازه اضافه نمی‌کنند، عامل تاثیرگذاری در افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله می‌گردند. علاوه بر این وزن کم این ورق ها حمل و نقل آنها را ساده تر کرده و در نتیجه هزینه‌های مربوط به جابجایی آن نیز کاهش پیدا کرده است.
  • یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های ورق‌های پلی کربنات آر اف ایکس، عایق حرارتی بودن آن‌ها است. این ورق‌ها از اتلاف انرژی در فصول مختلف سال جلوگیری می‌کند.
  • ویژگی مهم دیگر این ورق‌های ار اف ایکس و ورق پلی کربنات مات، تنظیم میزان تابش نور خورشید است. در تابستان که نور خورشید به صورت مستقیم تابش می‌کند، این ورق‌ها نور را بازتاب می‌کنند که به سبب آن حرارت داخل گلخانه افزایش پیدا نمی‌کند. همچنین در فصل زمستان به دلیل اینکه نور خورشید به صورت زاویه دار و مایل به ورق‌ها تابش می‌کند، گرمای بیشتری به داخل گلخانه منتقل می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ورق پلی کربنات شفاف

 کاربرد ورق پلی کربنات RFX

کاربرد ورق پلی کربنات RFX

 کاربرد ورق پلی کربنات RFX

همان طور که مشاهده کردید این ورق ویژگی‌های بسیاری دارد به همین دلیل از آن در سوله‌ها، گلخانه‌ها و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گفتنی است در آزمایش‌های انجام شده این ورق در نمونه‌های معمولی تا 50 درصد از هدر رفت انرژی عملکرد بهتری نسبت به ورق‌های نایلونی دارند. پیشنهاد می‌شود برای بررسی قیمت ورق پلی کربنات کلیک کنید.

مطالعه بیشتر : پلی کربنات دو جداره

جمع بندی و سوالات متداول

ما در این نوشته از وب سایت تهران پلی، به بررسی ورق پلی کربنات RFX پرداختیم و ویژگی‌های این ورق پرطرفدار و پرمصرف را بیان کردیم. در پایان لازم به ذکر است به دلیل اینکه ورق پلی کربنات RFX دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله شفافیت، ضربه پذیری است، امروزه میزان مصرف آن‌ها در صنعت ساختمان سازی نیز بسیار افزایش پیدا کرده است.

  • ورق‌های پلی کربنات تا چند درصد از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می‌کنند؟

با توجه به ضخامت آن‌ها، این ورق‌ها بین 35 تا 82 درصد از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند.

  • در چه مکان‌هایی می‌توان از ورق پلی کربنات RFX استفاده کرد؟

به دلیل ویژگی‌هایی که این ورق‌ها دارند، از آن‌ها می‌توان در سقف پارکینگ‌ها، سوله‌ها، گلخانه‌ها و سقف‌های منحنی استفاده کرد.

نظر خود را ثبت کنید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ورق پلی کربنات RFX”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ورق پلی کربنات RFX”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *