ورق پلی کربنات موجدار و ویژگی های آن

ورق پلی کربنات موجدار و ویژگی های آن

پلی کربنات امروزه به عنوان یکی از پرفروش ترین مصالح ساختمانی، به خوبی موفق شده تا جای شیشه را در قسمت های مختلف بگیرد. پیش از این در مقاله ای دیگر به شما درباره پلی کربنات چیست و مزایا و معایب آن نسبت به شیشه، به صورت کامل توضیح داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی تهران پلی می‌خواهیم درباره ورق پلی کربنات موجدار به شما بگوییم.

پلی کربنات موجدار چیست؟

تولید کنندگان مصالح ساختمانی به شدت به دنبال ماده ای بودند تا بتوان از آن به جای شیشه در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. پس از چندین سال مطالعه بالاخره ماده ای به نام پلی کربنات را برای این کار مناسب دانستند. ورق های پلی کربنات به سرعت توانستند در بازار محبوبیت بالایی پیدا کنند. اما باید بدانید که استفاده از ورق پلی کربنات تخت برای برخی از قسمت های ساختمان مانند سقف، ایده جالبی نبود. به همین دلیل پلی کربنات موجدار تولید شد.

این محصول را می‌توانید در بازار به صورت مات، شفاف و رنگی خریداری کنید. پلی کربنات موجدار دارای ویژگی های بسیار منحصر بفردی است. همین ویژگی های سبب شده تا این محصول برای استفاده در قسمت هایی مانند سقف بسیار مناسب باشد. پلی کربنات موجدار دارای مزیت هایی نسبت به شیشه و ورق پلی کربنات تخت است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ویژگی های پلی کربنات موجدار

  • این محصول در عین حال که مقاومت بسیار بالایی دارد، از وزن بسیار کمی نیز برخوردار است. وزن این ورق، 50 درصد سبک تر از شیشه است.
  • استفاده از پلی کربنات موجدار می‌تواند کمک بسیار زیادی در ذخیره انرژی داخل ساختمان کند.
  • در هنگام اصابت ضربه، می‌توانند به خوبی ضربه را دفع کنند.
  • اگر از این محصول در شرایطی استفاده کنید که طوفان، تگرگ، باد، باران و غیره باشد، اتفاق خاصی برای این لوله ها نمی‌افتد.
  • در ساخت پلی کربنات موجدار از یک لایه ضد رطوبت استفاده شده است که باعث می‌شود در تماس با رطوبت این محصول دچار آسیب نشود.
  • این محصول در ضخامت های متفاوتی تولید می‌شوند تا همه افراد با هر نوع نیازی بتوانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر این محصول در ضخامت های 1 تا 8 میلی متر در بازار موجود است.
  • ضد یو وی بودن آن باعث می‌شود تا هوازدگی اثر روی این محصول نداشته باشد.
  • طلق به کار رفته در ورق پلی کربنات موجدار به گونه ای است که پس از سال ها استفاده دچار زردی نمی‌شود.
  • همچنین باید بدانید که مواد اولیه به کار رفته در آن به قدری خوب است که گذر زمان نمی‌تواند آسیبی به بافت این محصول برساند.
  • برخورد اشعه یو وی خورشید به ماشین باعث بروز رنگ پریدگی در ماشین می‌شود. همچنین برخورد این اشعه ها به پوست انسان سبب بروز سرطان می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ورق پلی کربنات مات

ویژگی های پلی کربنات موجدار

برتری های پلی کربنات موجدار نسبت به پلی کربنات تخت

کمی قبل تر به شما گفتیم که این محصول نسبت به نوع تخت مزایای بسیار زیادی دارد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به شما درباره این مزیت ها بگوییم. مهم‌ترین مزایای پلی کربنات موجدار نسبت به نوع تخت به شرح زیر می‌باشند:

  • نصب این محصول نسبت به نوع تخت بسیار آسان تر است.
  • نوع مجودار پلی کربنات، می‌تواند نور را بسیار بهتر از نوع تخت پخش کند. این بدان معناست که می‌توانند نور را در ابعاد بسیار گسترده تری پخش کنند.
  • عایق حرارتی به کار رفته در آنها از نوع تخت بسیار قوی تر است. به همین خاطر می‌توانند بیشتر در برابر حرارت مقاوم باشند. همچنین در ذخیره انرژی گرمایی نیز عملکرد بهتری دارند.
  • استحکام خرید طلق پلی کربنات موجدار نسبت به ورق پلی کربنات تخت بسیار بیشتر است. به همین خاطر می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند.

برتری های این پلی کربنات موجدار نسبت به شیشه

  • وزن بسیار پایین تری در مقایسه با شیشه دارند.
  • شکنندگی این محصول نسبت به شیشه بسیار کمتر است. همچنین باید بدانید که در صورت شکستن مانند شیشه خورد نمی‌شوند.
  • در محیط بیرون، می‌توانند مقاومت بسیار بیشتری در برابر ضربه و شرایط جوی داشته باشند.

همین مزایا باعث شده تا استفاده از ورق پلی کربنات موجدار به جای شیشه یک انتخاب کاملا منطقی باشد.

انواع ورق پلی کربنات موجدار

این محصول نیز دقیقا مانند تمام محصولات دیگر در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر کدام از انواع آن دارای یک سری برتری ها نسبت به دیگری است که می‌تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. در این قسمت از مقاله درباره هر کدام از انواع آن به شما توضیح می‌دهیم و مزایای هرکدام را می‌گوییم.

مطلب پیشنهادی: ورق پلی کربنات شفاف

ورق موجدار شیشه ای

همانطور که از اسمش مشخص است، این محصول مانند شیشه شفاف است؛ به همین خاطر به پلی کربنات موجدار شیشه ای، شفاف نیز می‌گویند. این محصول برای ساخت انواع نورگیرهای سقفی بسیار مناسب است. گل ها برای ادامه حیات نیاز به نور کافی و تعادل دمایی دارند. به همین خاطر استفاده از این محصول برای سقف گلخانه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است.

میزان نورگیری این محصول دقیقا اندازه شیشه است و می‌تواند به خوبی نرو را پخش کند. علاوه بر گلخانه شما می‌توانید برای محیط هایی که نورگیر ندارند و برای کارخانه ها و سوله ها نیز از ورق پلی کربنات شفاف استفاده کنید.

انواع ورق پلی کربنات موجدار

ورق موجدار مات

استفاده از این نوع محصول برای محیط هایی که نیاز به دریافت نور کمتر و ملایم تر دارند و حفظ حریم شخصی اهمیت بیشتری دارد پیشنهاد می‌شود. ورق پلی کربنات موجدار نیز یک محصول مناسب برای استفاده در سقف است. اگر شرایطی وجود داشته باشد که نور با زاویه بتابد، استفاده از نوع شفاف می‌تواند باعث ایجاد آلودگی نوری شود. به همین خاطر در این شرایط نیز استفاده از نوع مات بسیار مناسب است.

این محصول با درصدهای متفاوتی از مات بودن عرضه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز آنها را خریداری کنید و در محل مورد نظر خود از آن استفاده کنید. نوع مات را می‌توان به عنوان پرفروش ترین ورق پلی کربنات موجدار معرفی کرد.

ورق موجدار رنگی

استفاده از ورق موجدار رنگی می‌تواند علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، در زیبایی نمای ساختمان نیز کمک بسیار زیادی بکند. ورق موجدار رنگی در هر دو نوع مات و شفاف تولید می‌شود که بسته به نوع نیاز خود می‌توانید آن را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: قیمت ورق پلی کربنات

کلام آخر

در این مقاله درباره تمام نکات ورق پلی کربنات موجدار به شما توضیح دادیم. اگر قصد خرید این محصول را برای ساختمان خود دارید، بهتر است آن را از برندهای معتبر در این زمینه خریداری کنید تا خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. تهران پلی یکی از بهترین برندها در این زمینه است که این محصولات را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. جهت خرید و استعلام قیمت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شما درباره پلی کربنات موجدار

بهترین نوع ورق پلی کربنات موجدار کدام است؟

این مسئله بستگی به نوع استفاده شما دارد. به همین خاطر ابتدا باید نوع مصرف خود را مشخص کنید و سپس با مطالعه درباره ویژگی انواع این محصول، بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

چرا استفاده از ورق موجدار برای سقف توصیه می‌شود؟

زیرا از مقاومت و پخش نور بیشتری نسبت به نوع صاف برخوردار است و برای این موضوع می‌تواند بسیار مناسب باشد.

از پلی کربنات نوع موجدار در چه مواردی استفاده می‌شود؟

از این محصول برای سقف و یا دیواره های گلخانه، سقف محیط هایی که نیاز به نور بیشتر دارند و غیره استفاده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *