پلی کربنات دو جداره چیست؟

پلی کربنات دو جداره چیست؟

پلی کربنات‌ها از خانواده پلیمرهایی به شمار می‌روند که در ساختار خود دارای کربنات می‌باشند. این محصولات بدنه محکمی دارند و از نظر ظاهری نیز شفافیت خاصی دارند. به همین دلیل می‌توان عنوان کرد که پلی کربنات دو جداره کاربردهای بسیاری در مصارف ساختمانی و خانگی دارند. 

از آن جایی که ورق پلی کربنات ماده‌ای با دوام بالا است که از آن به عنوان روکش عینک و همچنین برای ساخت اجزای خارجی اتومبیل‌ها استفاده می‌شود. پلی کربنات دو جداره در مقایسه با آکریلیک به مراتب محکم‌تر می‌باشد. همچنین در دمای بالا نیز پلی کربنات مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در ادامه با تهران پلی همراه ما باشید تا به بررسی پلی کربنات دو جداره بپردازیم.

ویژگی های پلی کربنات دو جداره

این نوع از محصولات مقاومت بالایی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. اما به جرات می‌توان گفت که مهمترین فایده این ورق‌ها، صرفه اقتصادی و مقاومت بالای این محصولات است. در ادامه به بررسی دیگر ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم.

ویژگی های پلی کربنات دو جداره

قابلیت بازیافت

علاوه بر این که پلی کربنات دو جداره دارای ویژگی‌های فیزیکی مناسبی است، قابلیت بازیافتی نیز دارند. یعنی اگر زمان این محصولات به پایان عمر خود برسد، قادر هستند تا دوباره به چرخه تولید نیز برگردند. این سازه از طریق پلیمریزاسیون می‌توانند ذوب شده و دوباره به ابزار دیگری تبدیل شوند. این کار سبب می‌شود تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کرده و آسیب‌های وارده به طبیعت را نیز کم‌تر کند.

پیشنهاد برای مطالعه: ورق پلی کربنات شفاف

مقاومت حرارتی

همانطور که اشاره شد، پلی کربنات‌ها در مقابل گرما، مقاومت به خصوصی را از خود به نمایش می‌گذارند. آن ها معمولا در دمای ۱۵۵ درجه سانتی‌گراد یا معادل ۳۱۱ درجه فارنهایت را تحمل کنند. بیشتر از این دما پلی کربنات دچار تغییر شکل می‌شود. علاوه بر دمای بالا، این توانایی در پلی کربنات‌ها، به خصوص در پلی کربنات‌های دوجداره، ویژگی انتقال دما را نیز برای آن ها فراهم می‌کند.

پیشنهاد برای مطالعه: ورق پلی کربنات مات

شفافیت بالا

این ورق ها قادر هستند تا ۸۰ درصد نور مرئی را نیز از خود عبور دهند. این میزان شفافیت سبب می‌شود که در گلخانه‌ها نیز از این محصول استفاده شود. به این دلیل است که به آن‌ها پلی کربنات گلخانه‌ای نیز گفته می‌شود. عبور حداکثری نور از این ورقه‌ها باعث می‌شود تا گیاهان موجود در گلخانه‌ها از کیفیت رشد بالایی نیز برخوردار باشند.

مزایای استفاده از پلی کربنات دو جداره

همانطور تاکنون باید به این نتیجه رسیده باشیم، پلی کربنات دوجداره دارای مزایایی است که خریداری آن را چند برابر با ارزش تر می‌کند:

  • شفافیت بسیار بالا
  • مقاومت در برابر گرما
  • نصب آسان
  • قابلیت جوشکاری
  • قابلیت ورق پلی کربنات تخت
  • مقاومت زیاد در برابر ضربه
  • فرز کاری
  • جوشکاری
  • سوراخ کاری

مزایای استفاده از پلی کربنات دو جداره

نصب پلی کربنات دو جداره

  1. مواد و ذراتی که امکان دارد در حین نقل و انتقال، به داخل شیارهای ورق پلی کربنات قرار گرفته باشند را تمیز کنید.
  2. در حین نصب دقت کنید تا پیچ‌ها را محکم ببندید. چراکه محکم بستن تغییری در ظاهر این محصول ایجاد نمی‌کند.
  3. شیارهای ورق پایینی رو به بالا بایستی قرار داده شود.
  4. برای نصب ورق پلی کربنات دو جداره، باید سطح ZUV همواره در سمت خارج انجام می‌شود.
  5. پس از نصب ورق پلی کربنات، چسب UV آن را از روی آن بردارید.
  6. ایجاد سوراخ، ۳ میلی متر بزرگتر از قطر پیچ.
  7. در حین محکم کردن پیچ ورق، ابزار آن نیز از روی پیچ تکان نخورد.

مطلب پیشنهادی: قیمت ورق پلی کربنات

سخن پایانی

یکی از عللی که فروش پلی کربنات دو جداره در سال‌های اخیر به شکل افزایشی بوده است، وزن سبک پلی کربنات بوده است. همچنین نصب ساده آن ها ساده بوده و حمل و نقل آن ها نیز بدون دردسر و زحمت اضافی است. وزن کم و مقاومت قابل توجه این محصول باعث می‌شود تا نسبت به شیشه ایمنی مقاومت بالایی داشته باشند. شاید این ویژگی اصلی برای خرید پلی کربنات دو جداره باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *