بهترین جایگزین شیشه چیست؟ + بررسی مزایا و معایب

بهترین جایگزین شیشه چیست؟ + بررسی مزایا و معایب

شیشه یکی از محصولاتی است که به شدت در قسمت های مختلف از آن استفاده می‌شود. اما همه ما می‌دانیم که این محصول معایب بسیار زیادی دارد. همین معایب باعث شد تا تولید کنندگان همواره به دنبال یک محصول جایگزین برای شیشه باشند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی تهران پلی قصد داریم تا بهترین جایگزین شیشه را به شما معرفی کنیم. همچنین درباره مزایای هر کدام نسبت به شیشه به شمامی‌گوییم.

بهترین جایگزین شیشه چیست؟

استفاده از شیشه در قسمت های مختلف ساختمان بسیار به چشم می‌خورد. اما مشکلاتی مانند شکننده بودن، سنگین بودن و عدم مقاومت در برابر ضربه و فشار از مشکلاتی است که استفاده از شیشه برای شما به همراه دارد. پس اگر بهترین جایگزین شیشه را بشناسید، می‌توانید از آن برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنید. تولید کنندگان از ابتدا تا به امروز به دنبال محصولاتی بودند که جایگزین شیشه شود.

بسیاری از محصولاتی که تولید شد، توانستند جایگزین خوبی باشند. در این بین اما برخی از محصولات هستند که با پوشش دادن معایب شیشه توانستند به خوبی در بازار به محبوبیت برسند. در ادامه به شما بهترین جایگزین شیشه را معرفی می‌کنیم.

ورق پلکسی گلاس شفاف

یک ورق ترمو پلاستیک با ویژگی های فیزیک منحصر بفرد است که یکی از بهترین جایگزین شیشه به شمار می‌رود. این محصول در برابر ضربه بسیار مقاوم است. همچنین می‌توانید از آن به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده کنید. این محصول می‌تواند در برابر شرایط محیطی استحکام بسیار بالایی از خود نشان دهد. جالب است بدانید که این محصول در مدت زمان 10 الی 20 سال استفاده دچار زرد شدگی بسیار کمی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ورق پلی کربنات مات

ورق پلکسی گلاس شفاف

ورق پلی کربنات بهترین جایگزین شیشه

دومین و بهترین جایگزین شیشه در حال حاضر ورق های پلی کربنات هستند. اما پلی کربنات چیست ؟ این ورقه ها دقیقا تمام ویژگی های ورق پلکسی گلاس را دارا می‌باشند. ضمن آنکه قیمت آنها نیز نسبت به ورق های پلکسی گلاس مناسب تر است. شما می‌توانید این محصول را در بازار در ابعاد و اندازه های مختلف و در رنگ دلخواه خود تهیه کنید و از آن در ساختمان های خود استفاده کنید. همچنین ورق پلی کربنات انواع گوناگونی دارد که این موضوع باعث می‌شود تا از آن بتوان در همه قسمت های ساختمان استفاده کرد.

مزایای پلی کربنات و پلکسی گلاس نسبت به شیشه

مزایای پلی کربنات و پلکسی گلاس نسبت به شیشه

زمانی که یک محصول به عنوان بهترین جایگزین شیشه معرفی می‌شود، قطعا باید مزایای آن نیز نسبت به شیشه بسیار بیشتر باشد. مهمترین مزایایی که این دو محصول نسبت به شیشه دارند به شرح زیر می‌باشد:

  • حمل و نقل این دو محصول نسبت به شیشه بسیار راحت تر است. برای حمل و نقل چندین شیشه در ابعاد مختلف نیاز به نیروی کار ماهر است. در صورتی که برای حمل و نقل ورق پلی کربنات و پلکسی گلاس شما نیاز به نیروی ماهر ندارید.
  • تعویض شیشه ساختمان ها مخصوصا شیشه هایی که در ارتفاع هستند کار بسیار دشواری است. اما زمانی که شما از بهترین جایگزین شیشه برای ساختمان خود استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.
  • همه ساختمان ها به ویژه ساختمان های مرتفع، همواره در معرض خطرهای بسیار زیادی هستند. استفاده از شیشه علاوه بر هزینه بسیار بالا می‌تواند در زمان حادثه خسارات مالی و جانی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در صورتی که استفاده از پلی کربنات می‌تواند هم در کاهش هزینه ها و هم در کاهش خسارات مالی و جانی در زمان اتفاق موثر باشد. برای خرید و فروش پلی کربنات به سایت اصلی مراجعه کنید.

شیشه هنگامی که در برابر ضربه یا فشار قرار می‌گیرد به راحتی شکسته می‌شود. این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. حال آنکه پلی کربنات و پلکسی گلاس به عنوان بهترین جایگزین شیشه می‌توانند مقاومت بیشتری در این شرایط داشته باشند.

  • ممکن است شما در مکانی حضور داشته باشید که نیاز به عایق صوتی یا حرارتی داشته باشید. در این مواقع شیشه نمی‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در صورتی که شما می‌توانید از محصولات جایگزین استفاده کنید و نتیجه بهتری را در این زمینه بگیرید.
  • اگر زمانی پیش آمده باشد که نیاز به برش شیشه داشته‌اید، متوجه شده‌اید که برش این محصول کار بسیار دشواری است. جالب است بدانید که شما به وسیله یک کاتر ساده می‌توانید ورق پلی کربنات شفاف و مات را برش دهید و به اندازه های دلخواه دربیاورید.
  • تنوع در رنگ‌بندی شیشه بسیار محدود است و همین موضوع می‌تواند برای خیلی ها جالب نباشد. ورق پلی کربنات و پلکسی گلاس محدودیتی در رنگ ندارند و شما می‌توانید از هر رنگی که علاقه دارید استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: پلی کربنات دو جداره

سخن نهایی

در این مقاله بهترین جایگزین شیشه را به شما معرفی کردیم و مزایای آنها نسبت به شیشه را شرح دادیم. حال اگر تصمیم به استفاده از این محصولات به جای شیشه را دارید، باید یک برند معتبر را برای خرید این محصولات انتخاب کنید. تهران پلی یکی از شرکت هایی است که این محصولات را در بالاترین سطح کیفی تولید و روانه بازار می‌کند. شما می‌توانید بهترین جایگزین شیشه را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از تهران پلای خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *