مقایسه پلی کربنات و شیشه ساده + مزایا و معایب

مقایسه پلی کربنات و شیشه ساده + مزایا و معایب

پلی کربنات ها مواد شفاف با سختی بالا هستند که به جای استفاده در بخش های مختلف ساختمانی، گزینه مناسبی محسوب می شوند. در این مقاله از تهران پلی به مقایسه پلی کربنات و شیشه به طور کامل خواهیم پرداخت. پلی کربنات چیست ؟ این رزین در سال 1953 توسط شخصی به نام دانیل فاکس ساخته شد و تا سال 1958 به تولید انبوه و عرضه به بازار رسید. ورق های پلی کربنات در سال 1968 تولید و روانه بازار شدند و تنوع ساختاری این ورق ها امکان استفاده از آن ها در انواع سازه ها را در کنار تمامی مصالح فراهم کرده است.

در مقایسه پلی کربنات و شیشه یکی از مزیت های اصلی پوشش پلی کربنات ها نسبت به شیشه، هزینه کم و وزن سبک تر آن است. به همین ترتیب، مقاومت بالای آن در برابر پلاستیک باعث تقاضای رو به رشد آن به عنوان پوشش در صنعت گلخانه شده است.

محاسن و مزایا شیشه پلی کربنات نسبت به شیشه چیست؟

با مقایسه پلی کربنات و شیشه می توان به این نتیجه رسید که ورق پلی کربنات می تواند جایگزین بسیار خوبی برای شیشه های استاندارد باشد. برای تصمیم گیری اینکه کدام ماده برای این کار مناسب است، بر اساس برخی از کاربردهای رایج، نگاهی به مزایا و معایب شیشه پلی کربنات در مقابل شیشه خواهیم داشت.

  • شفاف مثل شیشه
  • شکننده
  • پردازش آن دشوارتر است.
  • وزن آن دو برابر پلی کربنات است.
  • ضد خش

هنگام مقایسه پلی کربنات و شیشه در صورت درخواست مشتری معمولاً از روکش پلی کربنات برای پوشاندن قسمت های جلو، پشت و نیم دایره یا کناره ها و سقف گلخانه استفاده می شود. ورق های پلی کربنات جایگزین خوبی برای شیشه هستند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

مقایسه پلی کربنات و شیشه ساده + مزایا و معایب

برای جلوگیری از ورود گرما در تابستان و جلوگیری از خروج گرما و از بین رفتن آن در زمستان. تنوع رنگی بسیار زیاد این ورق به دلیل قابلیت سایه دهی و همچنین عبور نور بالا تا 82 درصد، از نظر طراحی و هماهنگی با رنگ و سایز متریال، محدوده خاصی به آن بخشیده است. در زمان مقایسه پلی کربنات و شیشه این ورق ها به دو قسمت عرض و طول تا می شوند. از مزیت های اصلی آن می توان به سبکی و استفاده در پوشش سقف، دیوار، سوله و پارکینگ اشاره کرد.

مطالعه بیشتر: ورق پلی کربنات شفاف

در زمان مقایسه پلی کربنات و شیشه عوامل جوی مانند طوفان و تگرگ و حوادث طبیعی مانند، زلزله از مهمترین عوامل در تعیین و انتخاب مصالح ساختمانی مناسب می باشند، بطوریکه به دلیل شفافیت، ظرفیت ضربه و استحکام ورق پلی کربنات، استفاده از این ورق در لیست مصالح ساختمانی همان چیزی است که بیشتر به آن اختصاص داده شده است.

در مقایسه پلی کربنات و شیشه متوجه می شویم که وزن سبک ورق پلی کربنات علاوه بر عدم تحمیل وزن اضافی به سازه موجود که به خودی خود عامل بسیار مهمی در مقاومت در برابر زلزله می باشد در حمل و نقل آن نیز نقش بسزایی دارد که امکان حمل و نقل بزرگ آن وجود دارد. مقادیر. با وزن بسیار کم هزینه های مرتبط و ترافیک مرتبط را کاهش دهید.

هنگام خرید مقایسه پلی کربنات و شیشه را فراموش نکنید!

با توجه به مشکل عدم تبادل حرارت، کاهش هزینه انرژی در فصول مختلف قابل توجه است که به دلیل اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت یکی از مهمترین ویژگی های این ورق در مناطق سردسیر و گرمسیری و یا حتی معتدل می باشد. و انرژی الکتریکی سروصدا و اغتشاش ناشی از آن همواره یکی از عوامل مهم در تامین فضاهای امن از نظر اختلال صدا بوده است.

در مقایسه پلی کربنات و شیشه ورق پلی کربنات با ضخامت ها و لایه های مختلف عامل موثری در تامین چنین فضاهایی می باشد. در پناه ورق های پلی کربنات فضایی سالم و قابل اعتماد به دلیل وجود لایه ضد انتقال این اشعه ایجاد می شود.

هنگام خرید مقایسه پلی کربنات و شیشه را فراموش نکنید!

مطالعه بیشتر: قیمت ورق پلی کربنات

هنگام مقایسه پلی کربنات و شیشه مشکل تمیز نگه داشتن نمای ساختمان یا سقف شفاف همیشه وجود داشته است و در مورد ورق های پلی کربنات به دلیل خاصیت ضد الکتریسیته ساکن لایه بیرونی آن ها، گرد و غبار و دوده معلق در هوا جذب سطح ورق نمی شوند و با اول شستشوی ساده یا بارانی به راحتی تمیز می شود. ضربه و نشکن بودن ورق پلی کربنات فضایی عاری از خطر سقوط اجسام را فراهم می کند.

مزایا شیشه نسب به پلی کربنات

زمان مقایسه پلی کربنات و شیشه به این نتیجه رسیدیم که شیشه ماده ای قابل اعتماد، شفاف و غیر کریستالی است که معمولاً با سرد شدن سریع فرم مذاب ساخته می شود و در طول روز همیشه با این ماده در تماس هستیم.

1- نصب آسان

2- شکست ناپیر

3- امکان نصب به صورت قطعات بزرگ

4- استفاده از سازه های سبک

5- انتقال نور به دلخواه با توجه به رنگ ورق

6- عایق صوتی و حرارتی ناشی از ورق دوجداره

7- در برابر آفتاب 5 تا 10 سال ماندگاری دارد

مطالعه بیشتر: ورق مولتی استایل

مزایای شیشه در مقابل ورق دوجداره پلی کربنات

1- دید و شفافیت کامل

2- ماندگاری بیش از 10 سال در مقابل نور مستقیم خورشید

3- در برابر فشار خم نمی شود (تا نقطه شکست)

4- در هنگام نصب کمتر از چسب استفاده کنید

مطالعه بیشتر: ورق پلی کربنات مات

سوالات متداول مقایسه شیشه و پلی کربنات

مهم ترین تفاوت های پلی کربنات و شیشه در چیست ؟

در مقایسه پلی کربنات و شیشه می توان به مقاومت بالا و غیرقابل تجزیه بودن و هزینه کمتر پلی کربنات نسبت به شیشه اشاره کرد.

کاربرد های اصلی ورقه‌ پلی کربنات در کجاست ؟

استفاده در سقف و دیوار گلخانه ها، پوشش انواع سقف سازه ها و ساختمان ها، دیوار فضاهایی مانند سوله، پوشش پارکینگ ها یا سقف های کاذب، سایبان ها و استفاده در بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *